voorkant van het Zeeuws Archief in Middelburg

Word jij onze inspecteur?

Word jij onze nieuwe collega? Het Zeeuws Archief zoekt een inspecteur voor 36 uur per week.

Het Zeeuws Archief is het Regionaal Historisch Centrum van Zeeland. Het beheert en bewaart de archieven en collecties van Zeeuwse overheden, particulieren en bedrijven. Het Zeeuws e-Depot biedt digitale opslag, authenticiteit en toegankelijkheid en is beschikbaar voor archieven van alle Zeeuwse overheden en decentrale rijksinstellingen in Zeeland. Ook is het Zeeuws e-Depot beschikbaar voor de digitale archieven van bedrijven, verenigingen en stichtingen in Zeeland.

Het Team Inspectie en Advies is verantwoordelijk voor het toezicht op het informatiebeheer van de gemeenten Kapelle, Middelburg, Schouwen-Duiveland, Terneuzen, Veere en Vlissingen, de provincie Zeeland en Waterschap Scheldestromen. Het team bestaat uit vijf personen. In verband met de pensionering van een van onze collega’s, zijn wij per direct op zoek naar een:

Inspecteur

voor 36 uur per week

Taken en verantwoordelijkheden

  • Toezicht houden op het informatiebeheer bij de partners van het Zeeuws Archief.
  • Signaleren van ontwikkelingen op het vakgebied en wetgeving die van belang zijn voor de informatiehuishouding van regionale en lokale overheden.
  • Toetsen van (de inrichting van) informatiesystemen en beoordelen van de kwaliteit van de digitale en analoge archieven.
  • Meewerken aan en adviseren over de ontwikkeling van nieuwe producten en diensten op het gebied van informatiebeheer voor Zeeuwse overheden.
  • (Mee)ontwikkelen van werkwijzen en instrumenten voor het Zeeuws Archief.

Functie eisen

  • Minimaal een afgeronde opleiding op HBO-niveau.
  • In bezit van diploma Archivistiek of Informatiemanagement.
  • Kennis over methoden, technieken, applicaties en systemen op het gebied van digitaal informatiebeheer en auditing.
  • Ervaring met het uitvoeren van inspecties en audits.
  • Adviesvaardigheden op zowel strategisch als tactisch niveau.
  • Kennis van ontwikkelingen op het gebied van e-Overheid en informatiemanagement.
  • Gevoel voor bestuurlijke verhoudingen en de belangen van meerdere partijen.
  • Zeer vaardig in het opstellen van rapportages.
  • Beheersing van de Engelse taal.
  • In het bezit van een rijbewijs. Kennis en ervaring op het gebied van projectmatig werken is een pré.

Competenties

  • Proactief in denken en doen, creatief, accuraat en resultaatgericht, ook onder tijdsdruk.
  • In staat om een inspectierol te combineren met een adviesrol.
  • Gericht op samenwerking met interne en externe partijen.

Ons aanbod

  • Het Zeeuws Archief beschikt over aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden en je komt te werken in een prachtige historische werkomgeving.
  • De functie is ingedeeld in schaal 10, Cao SGO. Het salaris begint met € 3.090,- en eindigt op € 4.671,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek (peildatum 1 april 2022) *
  • Een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% per jaar dat voor diverse doelen in gezet kan worden.
  • Een tijdelijke arbeidsovereenkomst voor 1 jaar met uitzicht op een vaste arbeidsovereenkomst bij goed functioneren.
  • Een mobiele telefoon en laptop en de mogelijkheid om een deel van de tijd vanuit huis te werken.

* Er is een principeakkoord bereikt over onze CAO, waardoor er een salarisverhoging verwacht wordt van €240,- bruto per maand + 2% met terugwerkende kracht ingaande 2 januari 2023. Verwachting is dat dit op 6 april bekrachtigd wordt.

Informatie

Voor meer informatie kan je contact opnemen met Suzanne Sanders, HR-Adviseur, tel. 06 – 26 48 89 61.

Interesse in deze functie?

Je sollicitatie ontvangen wij graag uiterlijk 8 mei en kan je per e-mail versturen naar vacature@zeeuwsarchief.nl onder vermelding van: Vacature inspecteur.

Voldoe je niet aan alle eisen maar ben je wel enthousiast en gemotiveerd, dan vragen we je om toch te reageren.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.