Word jij onze nieuwe collega? Het Zeeuws Archief zoekt een coördinator publieksbereik voor 32 tot 36 uur per week.
Het Zeeuws Archief is het Regionaal Historisch Centrum (RHC) van Zeeland. Het beheert en bewaart de archieven en collecties van Zeeuwse overheden, particulieren en bedrijven. Daarnaast is het Zeeuws Archief specialist in digitale duurzaamheid; het biedt digitale opslag, authenticiteit en toegankelijkheid in het Zeeuws e-Depot. Binnen het Zeeuws Archief zijn ongeveer zeventig medewerkers werkzaam. Het Zeeuws Archief is gevestigd in Middelburg. In het gebouw bevinden zich het informatiecentrum, de depots en de werkplekken voor de medewerkers en vrijwilligers. Behalve in Middelburg heeft het Zeeuws Archief studiezalen in Zierikzee en Terneuzen. Ook zijn steeds meer Zeeuwse archieven en collecties online te raadplegen. Het Zeeuws Archief beheert 34 kilometer analoge archieven. In de studiezalen in Middelburg, Zierikzee en Terneuzen kunnen bezoekers niet-gedigitaliseerde openbare archiefstukken raadplegen.
Het taakveld Publieksbereik bestaat uit ongeveer dertien medewerkers die o.a. verantwoordelijk zijn voor de dienstverlening in de studiezalen in Middelburg, Zierikzee en Terneuzen. Verder biedt het taakveld online ondersteuning aan bezoekers die via de website of sociale media vragen stellen of archiefstukken opvragen. Ook het relatiebeheer met de lokale overheden, het beheer en onderhoud van de website en educatie vallen binnen dit taakveld. Het taakveld publieksbereik werkt nauw samen met de afdeling communicatie en het taakveld collectiebeheer & digitalisering. Je maakt als coördinator deel uit van het managementteam groot, bestaande uit de coördinatoren (collectiebeheer & digitalisering, facilitaire dienstverlening & indicering, e-Depot), de twee afdelingshoofden (Beheer & Exploitatie en Informatie & Kennis) en de directeur.
In verband met de pensionering van de huidige coördinator, zijn wij per direct op zoek naar een:
Coördinator publieksbereik
voor 32 tot 36 uur per week
Taken en verantwoordelijkheden
- Functioneel aansturen van medewerkers en processen binnen het taakveld publieksbereik. Je blik is naar buiten gericht en tegelijkertijd ben je goed in staat jouw team inhoudelijk te begeleiden.
- Adviseren over en zorgdragen voor de uitvoering van beleid op het gebied van publieksbereik. Je hebt bij voorkeur ervaring in de publieke sector en affiniteit met erfgoed en (digitale) dienstverlening.
- Volgen van ontwikkelingen op het gebied van publieksbereik en deze vertalen naar beleidsvoorstellen en werkwijzen.
- Actief onderhouden en uitbreiden van een relevant netwerk.
- Samen met de hiërarchisch leidinggevende stem je af over het functioneren van jouw medewerkers en over ontwikkelvraagstukken die spelen binnen jouw taakveld.
Functie-eisen
- Minimaal een relevant diploma op HBO-niveau, bijvoorbeeld in de richting van geschiedenis, archiefwetenschappen of informatiebeheer.
- Minimaal 2 jaar (functioneel) leidinggevende ervaring, vaardig in het coachen en functioneel aansturen van medewerkers.
- Vaardig in het opstellen van beleidsvoorstellen.
- Ervaring met projectmatig werken, je hebt hierbij oog voor tijd, geld en risico’s.
- Uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden, in staat om op verschillende niveaus effectief te communiceren.
- Een heldere visie op de bijdrage die het archief maatschappelijk gezien kan leveren.
- Kennis van relevante wet- en regelgeving.
- Gevoel voor bestuurlijke verhoudingen en de belangen van meerdere partijen.
- In het bezit van een rijbewijs.
Competenties
- Proactief in denken en doen, resultaatgericht en energiek.
- Gericht op samenwerking met interne en externe partijen, verbindend en toegankelijk.
- In staat om hoofd- en bijzaken van elkaar te scheiden.
Dit bieden we
- Het Zeeuws Archief beschikt over aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden en je komt te werken in een prachtige historische werkomgeving.
- De functie is ingedeeld in schaal 11, Cao SGO. Het salaris begint met € 4.211, – en eindigt op € 5.997, – bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek (peildatum 1 januari 2024).
- Een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% per jaar.
- Een tijdelijke arbeidsovereenkomst voor 1 jaar met uitzicht op een vaste arbeidsovereenkomst bij goed functioneren.
- Een mobiele telefoon, laptop en de mogelijkheid om een deel van de tijd vanuit huis te werken.
Informatie
Voor meer informatie kan je contact opnemen met Suzanne Sanders, HR-adviseur via s.sanders@zeeuwsarchief.nl of via 06-26485961.
Interesse in deze functie?
Je sollicitatie ontvangen wij graag uiterlijk 21 maart 2024 en kan je per e-mail versturen naar vacature@zeeuwsarchief.nl onder vermelding van: Vacature coördinator publieksbereik. De sollicitatiegesprekken worden in overleg gepland.
Let op: deze vacature wordt vanaf september opnieuw opengesteld.
Een selecterend ontwikkelassessment kan onderdeel uitmaken van de procedure.
Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.