Servicenormen

Het Zeeuws Archief heeft servicenormen opgesteld. In de servicenormen is vastgelegd wat je van ons mag verwachten ten aanzien van dienstverlening.

De servicenormen van het Zeeuws Archief zijn gebaseerd op de servicenormen van de brancheorganisatie BRAIN en vervangen het Handvest dienstverlening.

Onze servicenormen

Wij zijn er om jou van dienst te zijn en wij zijn herkenbaar aan de huisstijl in al onze uitingen. Je kunt rekenen op onze hulpvaardigheid, vakkundigheid en vriendelijkheid bij al onze diensten.

Wij zijn bereikbaar per post, telefoon, e-mail, website en social media: je krijgt binnen twee werkdagen een antwoord of bericht over de verdere gang van zaken wanneer een antwoord langer tijd vraagt (met reden waarom, termijn van beantwoording en eventuele kosten).

Wij stellen aan jou betrouwbare en actuele informatie over onze bronnen en
bestanden ter beschikking, fysiek (studiezaal) en digitaal (website en sociale media). Wij denken met jou mee en zetten onze kennis en vaardigheden in, zodat je een antwoord op jouw zoekvraag kunt vinden.

Wij bieden je een overzicht van onze beschikbare bronnen en bestanden. Wij geven daarbij duidelijk aan welke fysiek en welke digitaal beschikbaar zijn, zodat je altijd weet hoe, waar en wanneer je in deze bronnen en bestanden onderzoek kunt doen.

Als het antwoord op jouw vraag niet bij ons te vinden is, helpen wij jou met het vinden van de archiefinstelling(en) waar jouw vraag wel beantwoord kan worden.

Inzage in originele stukken is mogelijk in de studiezaal, waar een duidelijk leesbare aanvraagprocedure en de eventueel benodigde faciliteiten aanwezig zijn. Tenzij anders vermeld, worden onze bronnen en bestanden uiterlijk binnen een half uur na je aanvraag aan jou ter beschikking gesteld.

De tarieven van onze dienstverlening zijn duidelijk zichtbaar op de website en in de studiezaal.

Wij staan open voor klachten, opmerkingen en wensen. Ze helpen ons onze dienstverlening te verbeteren. Je kunt die van jou meteen ter plekke melden bij een medewerker of een email sturen naar info@zeeuwsarchief.nl. Binnen twee werkdagen na het indienen van jouw klacht, opmerking of wens nemen wij contact met je op. Deze wordt binnen zes weken behandeld.

Servicenormen Zeeuws Archief, januari 2017