Servicenormen

Het Zeeuws Archief heeft in 2017 servicenormen opgesteld. Deze zijn gebaseerd op de servicenormen die zijn opgesteld door brancheorganisatie BRAIN (servicenormen BRAIN) en vervangen het Handvest dienstverlening.

In de servicenormen is vastgelegd wat je van ons mag verwachten ten aanzien van dienstverlening.

Onze servicenormen

Wij zijn er om jou van dienst te zijn en wij zijn herkenbaar aan de huisstijl in al onze uitingen. Je kunt rekenen op onze hulpvaardigheid, vakkundigheid en vriendelijkheid bij al onze diensten.

Wij zijn bereikbaar per post, telefoon, e-mail, website en social media: je krijgt binnen twee werkdagen een antwoord of bericht over de verdere gang van zaken wanneer een antwoord langer tijd vraagt (met reden waarom, termijn van beantwoording en eventuele kosten).

Wij stellen aan jou betrouwbare en actuele informatie over onze bronnen en
bestanden ter beschikking, fysiek (studiezaal) en digitaal (website en sociale media). Wij denken met jou mee en zetten onze kennis en vaardigheden in, zodat je een antwoord op jouw zoekvraag kunt vinden.

Wij bieden je een overzicht van onze beschikbare bronnen en bestanden. Wij geven daarbij duidelijk aan welke fysiek en welke digitaal beschikbaar zijn, zodat je altijd weet hoe, waar en wanneer je in deze bronnen en bestanden onderzoek kunt doen.

Als het antwoord op jouw vraag niet bij ons te vinden is, helpen wij jou met het vinden van de archiefinstelling(en) waar jouw vraag wel beantwoord kan worden.

Inzage in originele stukken is mogelijk in de studiezaal, waar een duidelijk leesbare aanvraagprocedure en de eventueel benodigde faciliteiten aanwezig zijn. Tenzij anders vermeld, worden onze bronnen en bestanden uiterlijk binnen een half uur na je aanvraag aan jou ter beschikking gesteld.

De tarieven van onze dienstverlening zijn duidelijk zichtbaar op de website en in de studiezaal.

Wij staan open voor klachten, opmerkingen en wensen. Ze helpen ons onze dienstverlening te verbeteren. Je kunt die van jou meteen ter plekke melden bij een medewerker of gebruik maken van het speciale formulier daarvoor; dat is beschikbaar in de studiezaal en op de website. Binnen twee werkdagen na het indienen van jouw formulier, nemen wij contact met je op over jouw opmerking, wens of klacht. Die wordt binnen zes weken behandeld.

Servicenormen Zeeuws Archief, januari 2017.

Bookmark and Share